" Kami wasiatkan kepada zuriat keturunan kami 7 perkara yang mana jika kamu bersatu padu dan berpegang teguh kepadanya selama itulah kamu akan aman damai dan selamat sejahtera". - Wasiat Raja-raja Melayu

Selasa, 12 April 2011

Jalan-jalan Kuala Lumpur 2

      Penulis dan keluarga sampai ke Hospital Kuala Lumpur lebih kurang jam 3.00 petang. Syukur Alhamdulillah kerana selamat dalam perjalanan dan adik ipar telah ke wad biasa. Penulis hanya menjengok sebentar adik ipar di wad memandangkan kawasan sekitar katil telah dipenuhi dengan adik-beradik. Kebetulan adik apar penulis (Zam) mengajak penulis untuk minum teh di kantin hospital, terus saja kami turun. Sambil menikmati teh tarik dan pisang goreng, zam menceritakan kesungguhan pihak hospital membantu Wan (pesakit). Menurut beliau doktor Hospital Kuala Lumpur menjelaskan bahawa tindakan perubatan yang diambil oleh sebuah hospital pakar di Ipoh adalah silap. Memberi steroid untuk mengatasi masalah bukanlah langkah yang bijak, kata doktor HKL. Timbul persoalan dalam fikiran penulis  bagaimana sebuah hospital pakar telah tersilap bagi ubat?
      Kesungguhan doktor HKL menghubungi hospital Teluk Intan dan HUKM untuk mendapatkan butiran awal kes amat penulis hargai. Nampak kesungguhan mereka dalam memberi rawatan terbaik kepada Wan adik ipar penulis.Begitu juga layanan staf wad tempat Wan ditahan begitu mesra sekali. Memang sesuailah Budaya Kerja : Penyayang, Profesionalisme dan Kerja Berpasukan yang diwara-warakan. Tahniah dan terima kasih daripada penulis. Teruskan Budaya Kerja tersebut.
      Seorang pesakit di sebelah Wan mengalami masalah penglihatan seperti Wan. Sekarang beliau telah nampak kembali. Walau bagaimanapun, beliau terpaksa mendapatkan rawatan susulan mengikut jadual. Mungkinkah kes ini memberi sinar baru kepada Wan? Hanya masa yang akan menentukan. InsaAllah. 'Kisah pesakit katil sebelah' penulis harap dapat memberi motivasi kepada Wan bagi mengharungi hari-hari mendatang. Walau bagaimana, penulis melihat adik-beradik beliau amat prihatin dan ambil berat akan masa hadapan adik mereka.     
     
    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan