" Kami wasiatkan kepada zuriat keturunan kami 7 perkara yang mana jika kamu bersatu padu dan berpegang teguh kepadanya selama itulah kamu akan aman damai dan selamat sejahtera". - Wasiat Raja-raja Melayu

Isnin, 14 Januari 2013

2013 - Azam

                    Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

      2013 telah memasuki hari kelima belas. Suatu permulaan baru 2013. Melangkah kita ke tahun masihi 2013 dengan harapan dan impian. Tahun 2013 diraikan dengan berkhidmat di sebuah institusi pendidikan yang melangkah ke abad ke-2. Kita tidak tahu apa rancangan Yang Maha Esa untuk kita. Wangsa Perkasa berdoa agar tugasan yang diberikan oleh Yang Maha Esa memberi impak positif kepada Agama, Bangsa dan Tanah air tercinta. Kita hanya boleh berazam.

      Ya. Kita hanya boleh berazam. Azam pula jarang sangat boleh tercapai. Azam yang selalu kita dengar! Berhenti merokok, kerja bersungguh-sungguh, menamatkan zaman bujang, menambah pelaburan atau mungkin untuk kelihatan lebih muda.Percaya pada diri, percaya pada masa depan, 2013 kita tempuhi dengan keazaman.

      Kita boleh berazam untuk kelihatan muda tetapi apabila melangkah tahun, usia semakin tua. Semakin berkuranglah jangka hayat di dunia. Nabi Muhammad SAW bersabda: Apabila umur mencecah 50 tahun, Allah akan meringankan dosa-dosa. Kalau umur mencecah 90 tahun, diampunkan dosa yang terdahulu dan yang akan datang. Jadi, hadapi kedatangan tahun 2013 dengan bersyukur kerana umur dipanjangkan Allah SWT.

 Wangsa Perkasa tahu orang ini azamnya ada udang disebalik batu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan