" Kami wasiatkan kepada zuriat keturunan kami 7 perkara yang mana jika kamu bersatu padu dan berpegang teguh kepadanya selama itulah kamu akan aman damai dan selamat sejahtera". - Wasiat Raja-raja Melayu

Jumaat, 18 Januari 2013

2013 - Akal Budi

                            Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

     Sesungguhnya,  tahun 2013 masihi ini memperlihatkan peristiwa perang, bencana alam, bencana kemanusiaan yang tiada kesudahannya. Aspek bahasa, sosial, ekonomi, politik dan agama akan mewarnai tahun 2013 ini. Pastinya yang menjadi tumpuan media ialah kesan dan akibat, konflik serta cerita sensasi. Persoalannya, adakah Wangsa Perkasa hanya mampu memerhati dan menggelengkan kepala ?

     Tahun silih berganti tapi selagi hayat dikandung badan, kehidupan perlu diteruskan. Dalam kehidupan harian pula, kita sering berhadapan dengan pelbagai situasi yang memerlukan kita membuat keputusan. Banyak pilihan yang ada tetapi kita perlu memilih yang terbaik sahaja. Jadi, ada perkara yang terpaksa dilepaskan. Keputusan kena tepat.

      Pepatah pula ada mengatakan, ' duduk seorang bersempit-sempit, duduk banyak berlapang-lapang.Maksudnya, kalau ingin mendapat keputusan yang baik, bertanyalah kepada orang ramai daripada membuat keputusan sendiri.

Wangsa Perkasa : Terima kasih kepada Dato' Ahmad Husni kerana menyumbang  RM 2.3 juta dalam pembinaan Sekolah Agama Rakyat Kampung Sungai Rokam Ipoh. Tidak lupa juga kepada Dato' Hamidah yang mewakili kerajaan Persekutuan kerana menyalurkan Bantuan Persekolahan RM 100.00 di SK Sg Rokam, Ipoh. Anak kampung syukur atas bantuan tersebut.




   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan