" Kami wasiatkan kepada zuriat keturunan kami 7 perkara yang mana jika kamu bersatu padu dan berpegang teguh kepadanya selama itulah kamu akan aman damai dan selamat sejahtera". - Wasiat Raja-raja Melayu

Jumaat, 3 Januari 2014

kegembiraan Kembali ke Sekolah


      
      Assalamualaikum dan salam sejahtera. Walaupun sesi persekolahan 2014 disambut dengan peningkatan kos. Kegembiraan kembali ke sekolah tetap dirasa. Bukannya apa, cuma berfikiran positif dan untuk mencari 'mod'. Maklum saja cuti panjang. Tambahan pula, rungutan banyak WP dengari tentang peningkatan kos kembali ke sekolah. Bayangkan jika empat atau lima anak yang masih bersekolah. Boleh termenung panjang dibuatnya. Apapun, sebagai pendidik, rasa gembira dan seronok mesti ada. Apa yang boleh WP katakan pandai pandailah bila berbelanja, bak kata pepatah ukur baju di badan sendiri.

      Ayat yang mudah, lumrah dunia. Setiap daripada kita mempunyai kemampuan berbeza-beza. Ada yang dikurniakan rezeki yang melimpah ruah. Namun ada yang ditakdirkan untuk hidup bersederhana. Yang sedihnya, ada yang terpaksa hidup dalam keadaan serba kekurangan.

Wangsa Perkasa: Gembira dan seronok sebab masih ramai yang sudi membantu. Kepada pihak berkenaan, selagi ada kuasa, buatlah sesuatu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan